600 blz puur leesplezier

Thierry VDBuzz 13 juni 2019
Nog nooit zoveel woorden in de tekst op de achterflap van een boek zien staan die ook daadwerkelijk overeenstemmen met de leeservaring. ‘De verdwijning van Stephanie Mailer’ is een minstens zo verslavende pageturner als ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’. Dit vuistdikke boek leest als een trein, heeft adembenemende plotwendingen en vormt een tomeloos voortdenderend verhaal.
In het eerste kwart van het boek vraag je je al af hoe de schrijver dit tempo meer dan 600 blz vol zal kunnen houden, maar hij doet het! Hij ontrafelt langzaam een kluwen van mysteries, verzwegen verledens en geheime verbonden, waarin tientallen personages uit de kleine gemeenschap van Orphea zijn verwikkeld, met als doel een antwoord op de vraag: “Wat is er met Stephanie Mailer gebeurd?”
Krijgt van mij ongetwijfeld 5 (van de 5) sterren! Geen twijfel mogelijk. Wat fijn dat het zoveel bladzijden telt!
Pak dit echter wel liever ter hand in een periode waar je veel en lang na elkaar kan lezen - zoals ik dit deed op vakantie - want 1. de verhaallijn wordt tamelijk complex en er worden veel personages opgevoerd, die elk hun eigen toevoeging aan het mysterie brengen; en 2. je bent gewoon gedreven om verder te lezen!

Meer recensies van Thierry VDBuzz