Aanrader!

Tien 10 november 2016
Dit is een boek over de joodse familie Katz in Polen. Voor, tijdens en na de tweede wereldoorlog.
Het waargebeurde verhaal wordt algemeen verteld, maar is gebaseerd op de herinneringen van Janina. Een meisje van dan 10 jaar.
In het begin kan het wat lastig zijn om in het verhaal te komen door de vele namen en wat joodse woorden. Er is een stamboom voor in het boek en een woordenlijst achterin. Laat dit u/je niet ervan weerhouden het boek te lezen.
Het is duidelijk en prettig leesbaar geschreven. Een aangrijpend verhaal over mensen in een periode waarin niemand precies wist wie te vertouwen was. Ook een verhaal over verliezen en vinden.
Misschien denkt u/jij ; "Nee, geen zin in een boek over iets wat zo lang geleden is".
Dan zeg ik dat de tijd waar het in speelt misschien 70 jaar geleden is, maar dat het ook in deze tijd te plaatsen is.
Familie, liefde, onderdrukking en noodzaak om te overleven, is meer iets van alle dag en alle rassen en geloven.

Daarom..... Lees dit boek.