Leuk, maar kan niet zo bekoren als deel 1

16 juni 2019
Eerst en vooral: Dit boek hoort zonder twijfel op de lijst van Meest Fucking Awesome Covers Die Er Bestaan. Kijk dan, kíjk dan. Die kleuren, jongens toch <3
Het verhaal zelf is nog steeds spannend en intrigerend, maar heeft wel wat minder schwung dan het eerste boek. Als je zes hoofdpersonages krijgt, dan verwacht ik zelf ook wel op zijn minst dat die alle zes aanwezig zijn, en dat is helaas niet het geval hier. Sera en Neela krijgen alle aandacht, met een paar korte stukjes Ling erbij. Terwijl je mij niet wijsmaakt dat er doorheen de tijd waarin Rogue Wave zich afspeelt, die andere drie niks meemaken.
Verder heb ik eigenlijk weinig over dit boek te zeggen. Op het einde komt er een grote onthulling wat Mfeme betreft, maar eerlijk gezegd was ik daar zelf niet zo verwonderd van. Ik wist niet juist hoe de vork in de steel zat, maar wel dát er iets mis was. Daar is zijn naam te raar voor, om niks van betekenis te hebben.
Een beetje Second Book Syndrome, denk ik. Er gebeurt wel wat, en het is nog steeds plezant om te lezen, maar het valt allemaal een beetje stil tegenover Deep Blue.
7,5/10

Meer recensies van