Knap vervolg!

05 juni 2019
Dit is een dun boek! 333 bladzijdes - mooi getal - da's pakweg de dikte van Boek 3-6 en heel wat minder dan de voorgaande boeken in de reeks. Niet dat dat een goede of slechte zaak is, het viel me gewoon op.
De cover sprak me een stuk minder aan op internet, maar toen ik het boek vanmiddag in m'n handen had, was hij toch weer prachtig. Wat een knappe kleuren altijd! Niet mijn favoriet in de hele reeks, maar nog steeds de moeite waard.
Ik was een beetje beteuterd dat Will en Halt toch helemaal niet in dit boek voorkomen. Daar is natuurlijk een geldige reden voor, maar het is wel een beetje jammer. Aan de andere kant: Boek 13-14 zijn gewoon Maddies boeken, en zij is als personage ook ontzettend aangenaam.
Het viel me op dat we hier eigenlijk een hoop bijleren over Araluen, eigenlijk 'dicht bij huis' om het zo maar even te zeggen. We hebben met De Grijze Jager al de hele wereld doorgereisd en zijn daarbij misschien even uit het oog verloren dat er vlakbij ook interessante dingen zijn. Een heel aangename verrassing.
Er zaten weer een paar knappe scènes in, een paar verrassingen, en een paar grappige dialogen en comebacks van de personages. Al bij al een typisch Flanagan-boek, en nog steeds even plezant om te lezen.
Over het algemeen niet echt een boek dat er écht tussenuit springt, maar ook niet zomaar een miserabel tussenboekje of zo. Zeker de moeite waard om te lezen!
8/10

Meer recensies van