Het laatste deel van de trilogie, en zonder twijfel ook het beste!
Het overgrote deel van de hoofdstukken gaan over Dubhe en Theana, absoluut een powerkoppel voor de lijstjes. De veranderingen die zijzelf en hun relatie ondergaan, worden prachtig in beeld gebracht en verwoord. Ik zei het al bij Boek 2: Theana is ongetwijfeld een personage met een van de opvallendste personageontwikkelingen dat ik ook ben tegengekomen in een boek. Hier bloeit ze helemaal open, en uiteindelijk blijkt ze - toch zeker na Dubhe - het belangrijkste personage in het verhaal te zijn. Maar daarvoor moet je natuurlijk het boek lezen.
Net als Dubhe, wat dat aangaat, en Learco, die allebei ook veel meer diepte krijgen dan je zou verwachten.
Sennar en San kunnen me nog steeds gestolen worden, maar goed, gelukkig is Ido er. Lonerin is wel oké, neem ik aan.
Er zitten een paar knappe plottwists in, zeker na Boek 2, dat op dat vlak redelijk te wensen overliet. Het verhaal op zich is ook ferm stevig. Niks (negatiefs) op aan te merken.
De vertaling is... nu ja, dat weten we ondertussen wel. Normaal gesproken trek ik daar punten voor af, maar ik laat het hier maar een keer - want anders blijft er zo goed als niks meer over...
8,5/10
Gemiddelde van de reeks: 7,5/10

Reacties op: Heel erg mooi einde

De Oorlogen van de Verrezen Wereld 3 - Het nieuwe rijk - Licia Troisi
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker