Nog steeds de moeite

24 januari 2019
Nog eens cover love! Prachtig toch, dit - kijk naar die kleuren!
Ik vind dit verhaal eigenlijk heel erg origineel, met die zandloper. Vooral het einde is ook heel goed, met een korte scène waar Lidja goed naar voren komt, een verrassing wat Effi en Ratatoskr betreft (geloof me, dit is een gebeurtenis die je niet ziet aankomen).
Oh ja en er is een stuk dat zich in Neuschwanstein afspeelt, aka een van de mooiste kastelen ter wereld.
Ik vind Effi trouwens een verschrikkelijke naam. Daar kan Troisi natuurlijk niet aan doen, maar lieve hemel, elke keer als ik die zie staan dan moet ik denken aan de Effi-smeerkaas.
Karl is... meh. Hij is eigenlijk de eerste Draconiaan waar ik niet echt helemaal fan van ben. Een beetje jammer, maar ja, gelukkig zijn Sofia, Lidja en Fabio er nog. Het is trouwens leuk om te zien hoe de verhouding tussen Sofia en Lidja veranderd is tegenover in De Erfenis van Thuban. Op zich denk ik niet dat dit boek even goed is als Boek 2, maar het komt in de buurt. Next!
7,8/10

Meer recensies van