Het concept van het verhaal vond ik erg origineel. Er worden honderden mensen van verschillende generaties in een ruimteschip geplaatst om een nieuwe bewoonbare planeet te vinden. Dat vond ik niet zo’n gek idee. Er zal vast en zeker ooit een tijd komen waarin er echt een ruimteschip naar de ruimte wordt gestuurd om zo’n planeet te vinden. Het concept van dit verhaal zorgde er daarom voor dat mijn aandacht al snel door het verhaal werd gegrepen.

Het verhaal komt eerst rustig op gang. Er wordt eerst rustig kennis gemaakt met de hoofdpersoon Seren en haar familie. Na zo’n drie hoofdstukken begon de tempo van het verhaal te stijgen en begon het verhaal tot leven te komen. Vanaf dat moment zat ik helemaal in het verhaal en was het enige wat ik nog wilde het in één adem uitlezen van het boek. De vele plottwisten en andere onvoorspelbare situaties droegen hier ook zeker aan bij.

Het was verder geweldig om te lezen hoe Seren en Dom elkaar tegenkwamen en gevoelens voor elkaar begonnen te ontwikkelen. Hun liefde voerde wel de boventoon in het verhaal, maar dat was helemaal niet vervelend. Kate Ling heeft zo’n fijne schrijfstijl waardoor ik heel goed kon meeleven met Seren. Haar gevoelens en de worstelingen met zichzelf, kwamen heel mooi tot uitdrukking in het boek.

Eenzaam en extreem ver weg bezorgde me vele uren leesplezier. Het verhaal is zo levendig geschreven dat het lijkt alsof je zelf op de Ventura bevindt. Het einde van het verhaal doet je verlangen naar deel 2. De mooie cover is daarnaast de kers op de taart van dit boek. Al met al is het een echte aanrader voor degenen die van science fiction en een mooi liefdesverhaal houden. Ik geef dit boek 5 sterren!

Reacties op: Recensie: Eenzaam en extreem ver weg