Verwarrend en irritant

Voor de Hebban leesclub mocht ik meelezen in het boek Onvindbaar van Laura McHugh. Op de kaft staat ‘Laura McHugh wil je niet missen!’ Karin Slaughter, en op de achterkant heeft Ruth Ware geschreven ‘Slim en ijzingwekkend. Wat een ontknoping!’ Dit was dus echt een thriller die ik moest lezen! Maar wat ben ik teleurgesteld…….
Het verhaal is op zich mooi geschreven. Erg beeldend, je waant je zo in Keokuk, de geboorteplaats van de hoofdrolspeelster Arden. Twintig jaar geleden heeft zij gezien hoe haar jonge tweelingzusjes werden ontvoerd, en daarna spoorloos verdwenen. Deze gebeurtenis heeft er voor gezorgd dat Arden haar leven nog steeds niet goed op de rails heeft, ze heeft de verdwijning nooit los kunnen laten. Nu haar vader overleden is, krijgt zij te horen dat ze het familiehuis heeft geërfd, en besluit ze terug te keren om de waarheid te achterhalen.
Op zich heeft het een goede basis om een fijne thriller te worden, maar de schrijfstijl is voor mij veel meer een roman, en die lees ik niet. Ik ben van de thrillers, en dus was dit voor mij persoonlijk een heel erg grote tegenvaller. Ook is het verhaal erg warrig. Op de achterkant staat bij voorbeeld dat Arden 10 jaar was toen de tweeling verdween, maar op het einde van het boek was ze ineens 8 jaar. En zo staan er nog veel meer fouten in. Heel erg verwarrend en irritant. Daarom krijgt dit boek van mij dan ook maar twee sterren, en die zijn voor de beeldende schrijfstijl, want dat is het enige dat ik wel mooi vond aan dit boek.

Meer recensies van Tina van Langeveld (Tinared)