Heerlijk boek!

01 oktober 2017
Yahh, ik vind dat boek echt geniaal! Het doet mij zo denken aan Phobos en dat vond ik ook zo'n leuk boek. De toekomst en een tv-show, je hebt een super boek.
Cel 7 was meteen al een boek, waarvan ik dacht jha dit gaat hem worden. En het is ook echt een knaller geworden. Als lezer van het boek Phobos, heb je wel de boeken vrij veel overeenkomen. Dit kan zowel slecht opgepakt worden als goed. Het is niet meer super origineel, maar welk boek is nu wel origineel? Er is geen enkel boek meer dat echt uniek is. Maar toch heeft Cel 7 zijn eigen tintje wat het lost trekt van mijn vergelijking met Phobos.
Het concept van Cel 7 vind ik heel tof. Je hebt een week te leven vanaf het moment dat je opgepakt bent. Mensen mogen zelf stemmen of de gevangene geëxecuteerd worden. Het lijkt allemaal zo eerlijk en oprecht, maar het is zo vals en sluw. Je kan dan echt de kloof zien tussen rijk en arm. Want voor stemmen betaal je de hoofdprijs. Het is zo onrechtvaardig. Geen bewijs, geen rechtzaak, niks. Het klinkt zo niet echt. Maar ik denk dat er echt wel mensen zijn die zo kunnen denken. Ik in ieder geval niet.
Wat ik vooral aan Cel 7 fijn vond is de wisselingen van perspectief. Je krijgt niet alleen alles mee van Martha, maar ook van wat er buitenaf afspeelt. Voornamelijk Eve vond ik een fijn personage om vanuit haar ooghoeken te lezen. Haar leven is al verwoest door dit programma en ik vind het mooi hoe ze toch geloofd in Martha en haar leven wil redden. Haar verleden speelt daar een rol in en een personage met een verhaal daar hou ik van.
Ik weet niet of ik Martha een held vind of een impulsieve meid die echt een beetje gek is. Het moet wel echte liefde zijn en natuurlijk een klein beetje politiek. Maar wat een strijder, maar haar eigen leven op het spel zetten. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Overigens had ik meteen al het gevoel dat ze niet de moordenaar is. Al vanaf het punt van de brief, had ik al het gevoel dat die persoon de verantwoordelijke was.
Ik vond het boek echt heerlijk om te lezen. Het leest zo makkelijk en je blijft toch benieuwd naar het echt verhaal. Tegelijkertijd lees je mee met andere mensen buiten de cel. Daar lees je weer over het leven in de toekomstige wereld. Ik kon er echt van genieten.
Cel 7 is zeker een leuk en goed boek dat veel te bieden heeft. Het is echt de moeite waard om dit boek te lezen. Heel blij dat ik dit boek heb gelezen!

Meer recensies van