Mankell is de overtreffende trap in De witte leeuwin. Het is een absolute politieke trhiller. Mankell is met zijn personage inspecteur Wallander er in geslaagd een volledig geloofwaardig personage neer te zetten. Geen flitsende detectives in snelle wagens, maar een mens met al zijn sterke maar ook minder sterke kanten. Het is al weer geruime tijd geleden dat ik de witte leeuwin voor het eerst las. Maar ook als je het boek een aantal jaren later weer leest, blijft het fantastisch en boeiend. Alle lovende woorden qua recensie zijn door de vorige reacties al voortreffelijk verwoord. Door vorige recensisten en de reacties daarop. Heel goed vind ik persoonlijk een magere beoordeling. Het is een absoluut top vijf sterren boek in mijn optiek.

Daarom ga ik niet herhalen, wat anderen al prima hebben verwoord. Met smart zit ik te wachten op de vertaling van Brandvag, of te wel de Blinde muur. Waarom duurt dat altijd zo lang bij uitgeverij De Geus?

Meer recensies van Tinus van der Weide-427