Recensie Vorst en as

Toine Kuypers 16 november 2009
Na het eerste deel uit de serie gelezen te hebben (Zwarte nazomer), was het lang wachten op het vervolg van Trokic en Kornelius maar Wolf is terug en hoe...
Het onderwerp is natuurlijk niet fris maar wel erg aktueel op het moment.

Toch wil ik graag reageren op de bovenstaande recentie, omdat ik me op een aantal punten niet geheel kan vinden in het kommentaar, omdat ik me afvraag of we wel hetzelfde boek hebben gelezen....
Waar ik me in kan vinden is dat het inderdaad moeilijk is als beginnend auteur je te mengen in het grote geweld van de thriller literatuur, maar dat ze zich aardig staande weet te houden. (gezien het 3e deel uit is in Denemarken en de eerste 2 vetaald zijn in Nederland, Duits, Spaans en Noors).

Wat me het meest aanspreekt in haar boeken is de zinsbouw, woordkeuze en de vlot lopende anekdotes en verhaallijn.
Ook heeft ze niet gekozen voor een simpel scorend onderwerp zoals terrorisme zoals veel van haar kollega's. Als liefhebber van Scandinavische thrillers kan ik me dan ook niet vinden in het ''kopiergedrag'' van deze schrijver,omdat Wolf haar boeken meer de psychologische kant van zowel de zaak, het slachtoffer als de dader belichten.

Al met al een goed geschreven en uiterst spannende thriller van hoog niveau, Wolf wordt beter en beter en zal zich de komende jaren gaan melden aan het front!!
Wat mij betreft is ze de nieuwe Scandinavische belofte, en kan niet wachten tot nummer 3 in de winkel ligt.

Meer recensies van Toine Kuypers