Derde deel van een - letterlijk en figuurlijk - magisch epos

Tommy Verhaegen 05 juni 2019
Uiteraard gaat dit boek verder waar het vorige deel stopte. De queeste gaat nu over het vinden van het derde zwaard: Vloch dat bij de haast uitgestorven Reuzen zou zitten.
D'Anjan (laat ons Jyll nu maar bij zijn nieuwe naam noemen) wordt door de omstandigheden gedwongen om de reisgenoten van de queeste te splitsen, maar wordt in een droom gerustgesteld: 4+5 is ook 9.
Dat maakt het verhaal niet makkelijker om te volgen want naast de 2 groepen van reisgenoten zijn er ook nog de avonturen van de alvii die hun sterfelijkheid terugkrijgen, de steden van het Spoor die aangevallen worden door de handlangers van het duister en de magiers die een bijeenkomst willen houden van alle krachten van het goede. Daardoorheen lopen dan nog eens een pak dromen van d'Anjal waarbij het niet altijd even gemakkelijk is om droom en werkelijkheid te scheiden.
Dat zorgt wel voor spannende lektuur met ontberingen, strijd en heel veel aktie.
Na het vinden van Vloch en het herverdelen van de zwaarden zijn we halfweg in het verhaal en gaat ieder die nog leeft (en voorzien van de nodige blutsen en builen), weer zijns weegs naar deel 4.
Als lezer kan je niet anders dan zo snel mogelijk volgen.

Meer recensies van Tommy Verhaegen