Niet voor de snelle leeshap

Ton Jansen 16 april 2019
Het is ,zeker qua taligheid , wederom een mooi beschreven avontuur. Net zoals in het eerst boek ontbreekt de humor niet zodat het beladen onderwerp voldoende lucht krijgt. Het lijkt mij wel een boek dat de snelle lezer minder zal bekoren. Ik bekijk het vaak vanuit de ogen de minder leesgrage tieners die uitsluitend boeken lezen omdat school hun dat opdraagt. Er zijn ook lezers die dit boek zullen omarmen zoals een leerling mij attent maakte op het eerste boek van Jonsberg. Ik was daar verrast over. Goed vertaald. Ben benieuwd of het omslag lezers trekt, want dat wordt vaak belangrijk gevonden. In elk geval voor de verstilde lezer een boek om eens voor te gaan zitten. Geen oppervlakkig vluggertje deze coming of age roman.

Meer recensies van Ton Jansen