Mysterieuze Moorden

Ja ik had mezelf de nieuwe thriller van Corine voor het pinksterweekend beloofd maar ik was er donderdagavond in begonnen en de roman is uit.

Ik heb het al eerder geschreven en dat doe ik dus nu weer, Corine is een thrillerschrijfster van een hoog niveau, ze staat op eenzame hoogte en vrouwenthriller is niet aan haar besteed dus vergeet deze term vrouwenthriller, hoort niet bij Corine.

De thriller is weer zeer bijzonder, vier moorden in de Achterhoek en we maken kennis met Suzan de Winter en haar team. Die voor een opgave komen te staan om deze vier moorden naar de dader of daderes of daders te leiden. Ik moet zeggen dat het weer van spannende opbouw is en steeds meer wordt er duidelijk als men richting de ontknoping gaat. De karakters van de medewerkers van het team maar ook van de vermoorde personen wordt heel goed uitgewerkt.

De spanning wordt steeds meer opgebouwd en hoe dichter bij de ontknoping hoe meer spanning en onverwachtse gebeurtenissen. Het is bijna onnederlands zo goed wederom.

Corine verveelt nooit, heb al een rijtje boeken van haar staan en per boek wordt ze beter ze blijft in stijgende lijn.

Wil je een goede thriller lezen, gauw naar je boekhandel voor deze nieuwe Corine Hartman. Een roman die filmisch is weergegeven zo knap.

Meer recensies van Ton van der Stelt