Reis door het Multiversum

turnthepages.nl 10 juni 2019
In 'duizend stukjes van jou', gaan we op reis met Marguerite Caine. Een Amerikaans meisje, dochter van twee geniale wetenschappers. Haar ouders hebben een manier gevonden om door dimensies te reizen, een apparaatje genaamd 'de vuurvogel'. Na de moord op haar vader besluit ze door de dimensies te reizen. Samen met haar vriend Theo, de assistent van haar ouders. Op zoek naar de dader. Maar is dit wel veilig? En wat is de rol van het lot?

Dit boek is alles behalve voorspelbaar. Je leest het boek, ontwikkelt theorieën en een mogelijk einde. Je denkt te weten hoe het afloopt maar hebt het telkens mis. Het blijft verrassend en daardoor blijf je als lezer geboeid.

Je beleeft het boek door de ogen van Marguerite. Een creatieve, impulsieve, eigenwijze meid met een groot hart. Je leeft met haar mee, haar boosheid en verdriet is door de pagina's heen te voelen.

In het verhaal komen meerde flashbacks voor. Hierdoor ontdek je meer over de relatie tussen de personages onderling. En leert de personages beter kennen. Door het afwisselen van de flashbacks en de normale verhaallijn blijft het fris en blijf je als lezer nieuwsgierig.

Paul vond ik bijvoorbeeld een vreemde snuiter met een mysterieus randje. Ik wilde meer weten. En hoe verder ik las hoe nieuwsgieriger ik werd.
Helaas kreeg ik weinig inzicht in Theo zn personage. Van hem had ik graag wat meer gelezen.

Van te voren was ik bang dat dit een afgezaagde sci-fi zou zijn. Maar ik werd blij verrast. Vanaf de eerste pagina was ik verkocht, de pakkende schrijfstijl, de verassende elementen en de boeiende personages.
Hou je van Young Adult met een science-fiction twist? Dan is dit je next read.

Meer recensies van turnthepages.nl