Een aardig boek, vooral voor de jonge lezer.

Dit is het vijfde deel in de Ruby Redford serie. Het gaat over een jonge meid, Ruby, die naast een typische Amerikaanse scholier ook geheim agent is. Alle delen zouden los van elkaar te lezen zijn, en daarom heb ik de eerste 4 delen van deze serie dan ook niet gelezen.

Toch blijkt de eerste helft van het boek moeilijk te volgen als je de eerdere delen niet gelezen hebt. Er komt een grote hoeveelheden van karakters en situaties voor die moeilijk uit elkaar te houden zijn. Verderop in het boek begint het verhaal meer te lopen en wordt je toch nog wel een soort meegezogen in het verhaal.

De schrijfstijl van de auteur is duidelijk gericht op een jonge doelgroep. Het leest makkelijk en fijn weg en de vele verschillende lettertypen en plaatjes die het boek vullen zijn een leuk onderbreking op de gewone tekst.

Al met al is het een aardig boek wat duidelijk geïnspireerd is door comics, waar duidelijk nog een vervolg op komt. Of ik de rest van de serie ga lezen? Nee.

Meer recensies van Dorien van der Klauw