Wat is wiskunde en waarom is het belangrijk?

Tyssot 06 augustus 2018
Wat is wiskunde is een van de vraag die de auteur stelt en waarom is wiskunde belangrijk? Wordt een nieuwe stap in de wiskunde ontdekt of uitgevonden? Wat voor scholen zijn er in de wiskunde en hoe beïnvloeden die de wiskunde? Is het vak dat we op school allemaal moeten leren wel echt wiskunde, want is het goed uitvoeren van rekenregels en trucs wel wiskunde? Is wiskunde niet ontdekken hoe je een probleem oplost? Is wiskunde niet bij uitstek een creatief vak?
Als dat waar is dan krijgen we geen wiskunde op school. maar een vorm van rekenkunde ,die onterecht wiskunde genoemd wordt. Daardoor haken veel leerlingen af. Daardoor kun je wiskunde makkelijk vergeten, want een stel rekenregels die je uit je hoofd leert vergeet je ook weer als je ze niet meer gebruikt.
In dit boek worden naast het stellen van die vragen ook enkele wiskundige helden gepresenteerd en daar komt ook de titel uit naar voren.
Leuk en interessant boek dat tot doordenken aanzet en misschien wel enkele lezers verleid zich in de echte wiskunde te gaan verdiepen en op avontuur uit te gaan.

Meer recensies van Tyssot