Recensie Rainbow pocketboeken 175: Obsessie

Myriam van der Zweep 15 augustus 2009
Was erg onder de indruk, toen ik dit boek voor het eerst heb gelezen. +/- 1996 ofzo. Literatuur, poëzie mooi mooi mooi. En vooral boeken over boeken of over bibliotheken of over schrijvers of dagboeken of brievenboeken. Daar hou ik van.
En alles komt samen in dit boek. Misschien soms ietwat 'zwaar' maar boek heeft terecht Booker Prize gewonnen.
Er is ook een film van gemaakt. (2002) Ben blij dat ik eerst boek heb gelezen, want na de film, die erg mooi en goed was, kon ik tweede keer boek niet meer lekker lezen. De film was 'dwingender' dan het boek. Heb na blz 246 moeten opgeven. Ga wel ooit dit boek voor de 3e keer herlezen, maar pas nadat film geheel uit mijn hoofd is verdwenen en ik mijn eigen interpretaties kan voelen / vinden.

Meer recensies van Myriam van der Zweep