Net voldoende

veravb 25 maart 2017
Twee verdwenen Nederlandse toeristen, Julia en haar vriendin Wendy, samen verdwenen in Italie. De zus van Julia komt naar Italië om uit te zoeken wat er eigenlijk gebeurd is. Haar zoektocht is niet zonder gevaar voor eigen leven.

Daarnaast is er een verhaal uit de middeleeuwen dat gelinkt is met de kruisvaarders en een zweetdoek. Madelaine krijgt deze zweetdoek als geschenk van haar man bij zijn terugkomst na de kruistocht. Haar man is zwaargewond, maar ze slaagt erin om hem te redden dankzij allerlei kruidenmengsels. Dat maakt haar verdacht en men denkt dat ze een heks is. Ze ondergaat de heksenproef en moet vluchten.

Uiteraard is er tussen beide verhalen een link.
Het verhaal uit de tijd van de kruistochten kon me meer boeien dan het verhaal van de vermissing van de Nederlandse toeristes.

Meer recensies van veravb