Ik was het zelf

veravb 24 juli 2016
Rechercheur Van Opperdoes hoort op een avond wanneer hij een stuk appeltaart eet in een zaak schoten. Vlakbij. Hij is er dan ook snel bij en ziet een stervende man, neergeschoten. De laatste woorden van de man maken indruk en zorgen voor verwarring. Zei hij nu echt dat hij het zelf gedaan heeft? Maar waar is dan het wapen?

Samen met collega Jacob start hij een onderzoek, dat in eerste instantie leidt naar enkele schimmige figuren in de Jordaan die zaakjes doen. Is het een afrekening of zit er toch meer achter. Een undercover agent vult de ontbrekende puzzelstukjes beetje bij beetje in zodat de zoektocht toch verder gaat.

Lang kortverhaal met de nodige humor. Tussendoortje, niet iets dat blijft hangen.

Meer recensies van veravb