Iris

veravb 04 augustus 2015
Een nieuwe zaak voor Liese Meerhout die pas aangesteld is als commissaris van de criminele. Ze komt van de kunstcriminaliteit en het is meteen een heftige zaak.
Er wordt een dode man gevonden in het Zoniënwoud, het blijkt een kolonel van de NAVO te zijn. Dat maakt het natuurlijk al direct politiek gevoelig en politiek en Liese, dat gaat niet samen.
De zaak vlot voor geen meter en om het nog erger te maken loopt haar relatie met Simon ook al niet te best.
Na enkele dagen wordt een tweede dode gevonden, weer in het bos. Hebben deze mannen iets met elkaar te maken of is het toeval. Toeval bestaat niet. Graven, diep graven in het leven van de mannen om toch maar een link te vinden, iets, wat dan ook.
Als je graaft, vind je soms zaken die je liever niet had gezien. Dat is ook hier het geval. Het hele team is aangedaan, het is heftig, rauw.
Alhoewel ik geen fan ben van de persoon Liese Meerhout, zijn de boeken rond haar persoontje wel goed.

Meer recensies van veravb