Bens boot – Pieter Koolwijk

18 januari 2016
Het schrijven van een kinderboek met de dood als thema is niet gemakkelijk. Dat bleek gister al, toen ik Deze schelp verdient een kistje niet meer dan 1 ster kon geven. Ook Bens boot van Pieter Koolwijk weet niet de juiste toon te vinden.

Ontbrak het in het boek van Annie van Gansewinkel juist aan humor, het boek van Pieter Koolwijk is juist wel heel grappig bedoeld. Giels broer Ben is overleden omdat hij bij het oversteken wel naar links, maar niet naar rechts had gekeken, of precies andersom, dat weet Giel niet meer. Ben ligt begraven in de achtertuin. De buren, door de vader van Giel worden ze de families Oorwurm en Azijn genoemd, klagen hierover. Ze vinden het vies en griezelig.

Lees verder op mijn site

Meer recensies van