Voor kinderen vanaf een jaar of 6 is het Muiderslot een van de gaafste uitjes van het land. Verkleed als ridder of jonkvrouw leer je over het leven in de Middeleeuwen. Een van de beroemdste bewoners van het Muiderslot was de schrijver en dichter P.C. Hooft. Hij was namelijk ook lange tijd in dienst van de Nederlandse staat als drost van Muiden en baljuw van het Gooiland. In die functie bewoonde hij het kasteel.

Het boek Kinderen van het Hoge Huys gaat over het gezin van Hooft, dat gedurende de zomermaanden het Muiderslot bewoonde. Het werd geschreven door leden van de Schrijvers van de Ronde Tafel, dit is een kring van bekende schrijvers van historische kinderboeken. In dit geval waren dat Anneriek van Heugten, Agave Kruijssen, Hans Kuyper, Joyce Pool, Ton van Reen, Lydia Rood, Annejoke Smids, Peter Smit, Gerard Sonnemans en Suzanne Wouda. Ze schreven elk een verhaal voor deze bundel, die werd geïllustreerd door Jan Lieffering.

Lees verder op mijn site

Reacties op: Kinderen van het Hoge Huys – Schrijvers van de Ronde Tafel