Tijs en de eenhoorn – Imme Dros & Harrie Geelen

24 februari 2016
De eenhoorn bestond niet en dat vond hij niet leuk. Alles om hem heen bestond en alles hoorde ergens bij. Maar de eenhoorn was er niet. Hij hoorde nergens bij. Niet bij koeien in de wei. Niet bij vogels in een boom. Niet bij kikkers in hun sloot. Niet bij spinnen in hun web. Bij helemaal niets. Maar de eenhoorn wou het niet geloven. Ergens moest iets zijn. En hij ging ergens zoeken.

Zo begint Tijs en de eenhoorn, van het echtpaar Imme Dros en Harrie Geelen. Vorige week werd bekendgemaakt dat het is genomineerd voor de Woutertje Pieterse Prijs. Dros en Geelen wonnen die samen al eens in 2006, voor Bijna jarig.

Tijs is pas verhuisd. Eerst woonde hij in een klein huis vlakbij zee, met zijn ouders en zijn tweelingbroers. Nu wonen ze in een groot huis in het bos. Tijs mist zijn oude huis. Hij mist zijn buurkinderen Jan en Lies, met wie hij altijd speelde. En dus loopt hij weg, op zoek naar zijn oude huis. Maar Tijs komt per ongeluk in de stad terecht, waar hij de eenhoorn tegenkomt.

Lees verder en bekijk enkele illustraties uit het boek op mijn site

Meer recensies van