Geraakt door het verhaal

Veronique Janssen 23 november 2017
De flaptekst was heel uitgebreid en had ook korter gekund. Uiteindelijk heb ik toch genoten van het boek. De schrijfstijl van Johan Zonnenberg is genieten. Sommige zinnen waren bijna poëtisch en er worden prachtige metaforen gebruikt. De schrijfstijl is heel beeldend.

Tijdens het lezen kijk je met Victor terug op zijn leven. De titel is perfect gekozen en de cover past bij het verhaal en de titel. Het verhaal voelt bijna melancholisch aan, maar het verhaal is niet zwaar. Er is een juiste dosering van humor en pijn. Het boek deed me lachen, maar ook huilen.

De mooie momenten kwamen onverwachts en waren heel goed beschreven. Johan speelt in op je gevoel. Door het einde was ik geraakt. Tranen rolden over mijn wangen en De Schaduwbokser bleef nog even in mijn gedachten spelen.

Deze recensie is ook te vinden op Veronique's Boekenhoekje: http://www.veronique-janssen.nl/recensie-de-schaduwbokser-johan-zonnenberg/

Meer recensies van Veronique Janssen