Heftig

Via de socialmedia pagina van Femke en uitgeverij van Brug kreeg ik de mogelijkheid om een recensie exemplaar te lezen van dit boek.
In dit boek beschrijft Femke haar persoonlijk verhaal. Het is ongelooflijk wat ze meegemaakt heeft. En heb heel vaak in mezelf gezegd ga alsjeblieft weg daar. Wat ik ook vooral heel erg vind is dat vooral de professionele hulpverlening zo gigantisch gefaald heeft. Ik vind het altijd erg moeilijk om een waar boek te beoordelen. Er staat dat het boek leest als een thriller. Dit klopt in grote lijnen. Soms is het een vrij nuchter verslag van de gebeurtenissen. Echter daarna komt er iedere keer weer een stuk wat extra binnenkomt, bij mij als lezer. Ik heb heel veel respect voor Femke en dat ze zich ondanks alles wat ze meegemaakt heeft nog steeds op de been is. Echter hoop ik ook dat ze voor ze dot hoek uitgebracht heeft de mensen die dichtbij haar staan op de hoogte gebracht heeft over de dingen die ze meegemaakt heeft en hoe ze dit zelf ervaren heeft.

Het einde was vrij abrupt en maakt dat ik nieuwsgierig ben naar het vervolg en of Sander daadwerkelijk haar redding is. Ik hoop het wel en hoop voor Femke verdere ellende bespaard is gebleven.

Ik raad iedereen aan om dit boek te lezen vooral om ook meer begrip voor mensen te hebben. Het is voor buitenstaanders vaak niet te begrijpen waarom iemand bepaalde dingen doet of net niet doet. Angst kan ontzettend je leven bepalen zoals blijkt uit het verhaal van Femke. En door deze angst zal ze ook bepaalde beslissing genomen hebben, die je waarschijnlijk niet zou begrijpen als je haar verhaal niet kende.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes