Niet echt een spannend verhaal

Viviane 14 juni 2015
Lady Jessica Sheffield is de welopgevoede jonge dochter uit de Britse adel van een periode uit de Engelse geschiedenis waarin er welvaart was, rangen en standen en het lot van vrouwen bestond uit 'afwachten met wie ze mochten trouwen'. Als zij Alistair Caulfield ontmoet, is zij op slag verliefd, maar gaat zij met iemand anders trouwen. Zeven jaar later is Jessica helaas weduwe geworden. Alistair is naar het buitenland gegaan en net terug in Engeland. Hij is niet meer de wildebras van vroeger, maar een geslaagd zakenman. Als Jess naar haar geërfde plantage wil vertrekken met de boot, gaat Alistair met haar mee. Tijdens die weken op zee groeien ze naar elkaar toe ....
Het was wel een mooi romantisch verhaal, maar de tijd van de lange rokken, koetsen en paarden spraken mij niet zo aan. Buiten dat Jess terugkeert voor haar zus die in een slecht huwelijk zit en dan ook nog eens zwanger is, was er weinig spanning voor mij.
Andere boeken van Sylvia Day heb ik nog niet gelezen, ik denk dat ik dat nog even uitstel.

Meer recensies van Viviane