Ik vind het in grote lijnen een mooi boek, met spannende en wat meer kabbelende elementen. Het is helaas duidelijk een ruwe versie en je moet er wel echt voor gaan zitten. Vanwege de schrijfstijl en indeling kunt je het niet in kleine stukjes lezen.
Het 'nu' verhaal wordt in context geplaatst door stukken geschiedenis tijdens het verhaal in te voegen. Zo krijg je gedurende het verhaal een steeds completer plaatje. Alleen raakt de schrijver het spoor bijster lijkt het, doordat een zijplot de ontknoping lijkt te zijn, of in ieder geval het einde is. Het is mij niet duidelijk of dit de bedoeling is of het gevolg van het overlijden van de schrijver voor het verhaal af was. Het spookverhaal, wat in mijn ogen de hoofdrol heeft, krijgt namelijk geen ontknoping en laat me met veel vragen en een onbevredigd gevoel achter. Jammer van dit verhaal wat ik mijn ogen wel degelijk de potentie van een goed verhaal heeft.

Reacties op: volop potentie, maar niet af

Bestel het boek bij Libris vanaf 17,50 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 17,50 Bestel het ebook bij Blz. voor 7,99