28 december 2012
Een samenvatting van het boek ga ik niet geven, die is hierboven al te lezen.

Het leuke aan dit boek is, dat ik er veel dingen uit herken door onze reis afgelopen jaar in Zuid-Afrika. De plaatsnamen komen allemaal bekend voor. Wel is het soms even nadenken, omdat sommige plaatsen ook in Nederland voorkomen.
Het verhaal leest vrij makkelijk en is goed te volgen. Het is ook een spannend boek, waarbij je na ieder hoofdstuk verder wil lezen. In het begin is het moeilijk om de verschillende personages uit elkaar te houden, vooral omdat ze de ene keer met voornaam, daarna alleen met achternaam of met hun bijnaam worden genoemd. Maar naar verloop van tijd wen je daar wel aan.
Er zijn een aantal verhaallijnen die door elkaar lopen en sommige dingen zijn een beetje voorspelbaar, maar de meeste dingen zijn ook onvoorspelbaar.

Wat mij ook opviel was, dat de schrijfstijl erg Nederlands aan deed, maar dit komt misschien door de vertaling uit het Zuid-Afrikaans.

Een goed boek, zeker een aanrader. Ik ga zeker 13 uur van deze schrijver lezen.

Meer recensies van