Lieve - een vluggertje

Vrmm 31 oktober 2016
Lieve is een vlot geschreven verhaal. Het leest makkelijk weg. Het perspectief wisselt per hoofdstuk, van personage en van tijd. Dat maakt het voor mij nogal onrustig. Het gegeven van wisselingen/dubbelingen van personages is op zich leuk, maar de uitwerking is gewoon niet goed. De personages blijven plat, ze maken geen ontwikkelingen door. Er wordt een personage geïntroduceerd 'out of nowhere' (Dirk) die daarna hoofdstukken lang niet terugkomt en aan het eind ineens weer opduikt. Iedereen doet het met iedereen, vooral zonder voorbehoedsmiddel, enige terughoudendheid hierbij omdat iemand de partner van je vriend is, is ver te zoeken. Giphart heeft dit boek tijdens zijn vakantie geschreven zonder de gebruikelijke uitwerking van details zoals hij normaal doet. En dat merk je. Lieve is een vluggertje.

Meer recensies van Vrmm