Lieve naïeve hoofdrolspeelster

wat wij lezen 07 juni 2019
De vrolijke en kleurrijke cover past goed bij het verhaal. vaak laat dit boek je glimlachen en gniffelen en soms zit je met kromme tenen, er gebeurt genoeg!

Holly Smale is bekend van de Geekgirl-serie
In dit eerste deel van haar nieuwe serie leef je mee met Hope Valentine. Hope is de jongste van een beroemd Hollywood gezin en met haar 15 jaar bijna oud genoeg om zelf ook in de spotlights te stappen. Daar is ze al zo goed als klaar voor vindt ze zelf, maar ze wordt door haar broer en zussen nog echt als een kleintje gezien.
Haar moeder, oma én overgrootmoeder zijn echte Hollywood sterren en je voelt de druk op haar schouders om in hun voetstappen te volgen en de schijn van glamour op te houden.
Je leest mee met de naïeve gedachtes en rijke fantasie in het hoofd van Hope. Ze probeert overal een perfecte filmscène van te maken. En in het begin vond ik Hope te naïef en onrealistisch vrolijk, maar verder in het boek begon ik met haar mee te leven en begreep ik dat het manier was om met de tegenslagen van het leven om te gaan. Uiteindelijk leert ze (en de lezer ook) dat het leven zich niet laat regisseren en heb je ongemerkt een mooie levensles meegekregen.

Een heerlijke feelgood young adult en wat ons betreft een luchtig zomerboek, we hebben zin in de volgende boeken uit deze serie!

Meer recensies van wat wij lezen