Arm, dapper, slim, gevoelig jongetje

weaverannie 27 mei 2017
Soms word je geraakt door een boek. Dat was het geval bij 'Mr. Poppins', het verhaal over de dappere, arme, moedige, negenjarige jongen Guille. Zelfs op zijn jonge leeftijd probeert hij iedereen te beschermen, vooral zijn vader Manúel en zijn buurmeisje Nazia.
Zijn onderwijzeres Sonia merkt, dat hij erg opgewekt doet in de klas, maar dat hij nauwelijks vrienden heeft, behalve Nadia, en dat hij nooit over zijn moeder praat. Zij vraagt toestemming aan Manúel om Guile naar schoolpsychologe Maria te sturen, zodat die wat gesprekken met hem kan voeren en kan proberen uit te vinden wat er loos is. Manúel reageert bozig en agressief, maar geeft toch toe.
Langzaam maar zeker komen Maria en Sonia achter het verhaal van het jongetje, dat niet alleen op Maria Poppins wil lijken, maar haar wil zijn. Zo hoopt hij door toverkracht alles weer terug te brengen in de staat, waarin alles nog 'gewoon' was.
Het jongetje werd prachtig neergezet door de schrijver, maar ik wens alle door het leven gekwetste kinderen leerkrachten en psychologen als Sonia en Maria toe.

Meer recensies van weaverannie