Dit is het verhaal van de 104 jarige Ona Vitkus. Ze heeft heel haar leven onopvallend geleefd, op een paar maanden in 1914 na. Ze heeft haar geheimen opvallend bewaard.
Op een dag komt een 11 jaar oude jongen haar bezoeken, hij is scout en doet graag klusjes bij anderen. Hij heeft een fascinatie voor wereldrecords. Door zijn bezoekjes komt er verandering in het leven van Ona, ze krijgt het idee speciaal te zijn.
Maar dan is de jongen al twee weken niet geweest ,Ona denkt dat hij toch niet zo bijzonder is, want waarom zou hij anders verdwijnen?
In plaats van de jongen komt zijn vader langs, die de daad waar zijn zoon aan is begonnen af wil maken, Ona vind het vreemd en legt de man uit dat er veel gedaan moet worden en dat haar levenswerk moet worden voltooid maar waar is de jongen gebleven?
Krijgt ze een goede band met de vader van de jongen , wat is met hem gebeurd?
Daar kom je in de loop van het verhaal achter.
Het boek is een roman, het leest redelijk vlot. Het is niet echt een spannend verhaal, wel een mooi, ontroerend en bijzonder verhaal. Waarom het bijzonder is, merkt je tijdens het lezen. Je gaat van Ona houden en waardeert haar om alles wat ze doet. Je gaat van de jongen houden, hij is ook een aparte.. Ook de vader, Quinn ,is een bijzondere man waar je waardering voor krijgt of juist niet.
Het is een boek dat je niet moet lezen als je een spannend verhaal wilt lezen, het is een eerder een soort feel-good roman. Er zit veel informatie bij uit het Guiness book of records, dit hoort bij her verhaal maar leest soms lastig. Ook de stukken “tape”zijn soms lastig te lezen.
Het slot is zoals ik had verwacht.
Ik geef het boek 3.5 sterren.

Reacties op: Geen spannend verhaal, wel ontroerende feel-good achtige roman

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,95 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,95 Bestel het ebook bij Blz. voor 7,99