Zeer goed verhaal

Wendy Koedoot 17 juli 2019
Dit verhaal gaat over Aardse wetenschappers Virginia, Conrad en Redbod, die op weg zijn naar de geweldloze planeet Terra 7 voor een missie. Als ze daar aankomen, blijkt er van dit beeld niet veel te kloppen.
Er leven genetisch gemanipuleerde volkeren die lijnrecht tegenover elkaar staan, waar mensen onderdrukt worden en waar men onderdrukt wordt. Wat kunnen de Aardlingen doen ? Helpen ze de onderdrukte volken? Maar dat mag niet volgens de Aardse regels Maar ze hebben geen keus als Redbod verdwijnt…Ze sluiten vriendschap met Zania, een Terrazone en Dion, een Groene en gaan met zijn allen op zoek.
Je leert de karakters van de hoofdpersonen goed kennen, zodat je je in hen kan inleven. De Aardlingen zijn gewend om samen te werken en te onderhandelen, maar de bewoners van Terra 7 doen juist veel dingen impulsief. Ze hebben rare gewoontes bijvoorbeeld als je anders bent , hoor je er niet meer bij …. Je moet hun vertrouwen voor je winnen.
Virginia is een van de leukste en verstandigste van de Aardlingen. Zania en Dion zijn dat voor hun eigen ras. Zania en Dion vind ik allebei leuk. Zij zijn bijzonder vanwege hun huidskleur en hun doorzettingsvermogen.
Er komen nog veel meer personages en wezens in voor zoals Afranen en aracs. Ze zijn goed omschreven zodat je ze voor je ziet. Je krijgt met sommige van hen een band. Met andere ,zoals met Reif juist niet.
Vooral Zania en Dion hebben het zwaar, beide moeten veel laten om met de Aardlingen mee te gaan maar maken ook vrienden met mensen van andere volkeren ,iets wat uniek is op die planeet . Dit is normaal ondenkbaar. Maar ze hebben uiteraard ook hun eigen problemen die moeten worden opgelost. Dat is best lastig.
Het verhaal leest vlot. De auteur heeft Terra 7 erg levendig beschreven, je kan de sfeer en omgeving goed voor je zien. Het is alsof je er zelf bent.
Het speelt zich af in de toekomst, waar men blijkbaar nog niks heeft geleerd uit het verleden…
Er zit veel actie en avontuur, spanning, humor en zelf romantiek in het boek. Je wil weten of het ze gaat lukken . Het eind is open omdat er nog twee delen komen. Ik kan niet wachten om die te lezen

Meer recensies van Wendy Koedoot