Zijn Amerika

Wendy Koedoot 16 augustus 2018
In dit boek neemt sportverslaggever en journalist Mart Smets je mee naar “zijn” Amerika. Het is het Amerika van de sport, de Amerikaanse verkiezingen, Elvis Presley ,De Kennedy-familie en Coca Cola. Hij geeft op zijn eigen wijze een inkijkje in dat aparte maar belangrijke land aan de andere kant van de wereld. De auteur doet dat met de nodige humor en geeft veel feiten en informatie die je wellicht nog niet wist. Je leert het land en de Amerikanen beter kennen, zoals hoe ze aan de naam “Yankee” zijn gekomen of wat het verschil is tussen Amerikaanse en Canadese douanebeambtes.Er zitten veel historische feiten en zaken in zoals dat over de Burgeroorlog (Civil War) en de Kukluksklan. Dat de auteur naast sport ook gek is op muziek, merk je in het boek aan alles. Hij verteld verhalen over Elvis, de rockband Boston en Neil Diamond.
Het boek leest vlot, al moest ik in het begin wel wennen aan de schrijfstijl. Deze is nogal direct. Er komen heel veel namen van bekende personen in voor ,vooral uit de sport en omdat ik die meestal niet ken, ben ik die gaan op zoeken op internet. Dat haalt de vaart er wel wat uit. Wat ik goed gevonden vind, is dat elk hoofdstuk een naam van een plaats in de titel heeft. Je kan dan voorstellen waar dit zich afspeelt of het eventueel opzoeken.
Het is voor sportliefhebbers en voor fans van Mart Smeets een leuk boek om te lezen.
Als je niks met sport hebt, is het wat minder maar toch geef ik het 3 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot