Spannend scifi YA

Wendy Koedoot 22 oktober 2014
Het zal je gebeuren dat j e er al 16 jarige alleen voor staan nadat iedereen op de wereld is overleden na een nucleaire aanval. Ann Burden leeft al ruim een jaar in haar eentje op de boerderij met wat kippen en koeien als er op een dag rook uit de vallei komt wat erop wijst dat ze niet de enige is. ze raakt enthousiast maar ook bang.
De man komt steeds dichterbij en blijkt uiteindelijk ziek te zijn door het water.Ann verzorgt John tot hij weer beter is .Ze weet niet wat ze van hem moet vinden, vooral omdat hij rare ijldromen heeft.
Het boek gaat over hen beide en wat er tussen hun gebeurd.Zonder te veel van de inhoud te vertellen, kan ik wel melden dat je erg mee leeft met Ann, het verhaal blijkt toch een soort pageturner te zijn.je wilt weten wat er nu weer gaat gebeuren.Soms doet het me een beetje denken aan King's Under the dome qua sfeer .
Gezien de tijdgeest van het boek, 1974 is het verhaal realistisch/Het boek is in de VS al jaren verplicht als boek op de middelbare school .

Meer recensies van Wendy Koedoot