Spanning ten top!

Wendy 29 juni 2019 Hebban Team
Buiten de reeks MR Mercedes ben ik niet echt een King lezer, toch de titel trok me zo aan maar ook de cover toen ik de korte inhoud las was ik helemaal verkocht. Voor je dit boek leest, kan je misschien beter eerst de trilogie Mr Mercedes lezen, al wil ik hier niet zeggen dat je het boek los kunt lezen toch was het een blij weerzien voor mij toen het personage Holly (personage Mr Mercedes) kwam binnenwandelen in het verhaal. Wat hou ik van dit personage, ze gaf voor mij toch weer een meerwaarde in het verhaal.

*In Flint City wordt het misbruikt en verminkt lichaam van de elfjarige Frank gevonden. Het forensisch onderzoek en ooggetuigen wijzen allen naar de populaire coach Terry, er lijkt geen twijfel. Inspecteur Ralph Anderson laat Terry met veel vertoon arresteren tijdens een belangrijke wedstrijd. Ralph Anderson is zeker van zijn zaak, dit is dader, martelaar van het jongetje, echter coach Terry heeft een waterdicht alibi en getuigen dat hij zelf niet aanwezig was in Flint City. Hoe verder Ralph Anderson zich verdiept in deze zaak, hoe meer hij in een donkere wereld terecht komt en is Terry wel zo onschuldig als hij eruit ziet?

Dit is gewoon spanning ten top, ik zelf ben niet zo fan van het bovennatuurlijke dat King meestal aansnijdt in zijn verhalen, toch doet hij dit op een sublieme wijze! Het boek start vooral met de arrestatie en ook de verklaringen van de getuigen die wederom subliem geschreven zijn, King laat de getuigen elk vanuit hun leefwereld aan woord. Terwijl je leest begin jezelf te twijfelen, twijfel je over de verdachte maar ook over de andere personages en daarboven op gooit hij één van mijn lievelingspersonage Holly. Je kan niet anders dan Holly in je hart sluiten. Ik kon het toch wel dikke boek niet wegleggen, King is een meester in het opbouwen van de spanning, maar ook het beschrijven van gevoelens, twijfel, zou dit zijn ellenlange schrijfervaring zijn dat je erdoor leest?

Meer recensies van Wendy