Het meisje dat nooit ergens bij had gehoord.

Wendy 16 augustus 2017 Hebban Team
The Lunar Chronicles, hier zit een grote fan van de sprookjes die zo vlot lezen, sprookjes voor volwassenen, sprookjes die je niet beu wordt. In Levana keren we even terug in de tijd, even naar Luna. Prinses levana en zus Channary hebben juist hun ouders verloren. Gevolg gemene zus Channary wordt gekroond als koningin. Prinses Levana moet telkens de gemene opmerkingen doorstaan van haar zus. We krijgen een beeld van Levana, hoe komt het dat ze zo is geworden, wat is er vooraf gegaan, is er nooit liefde in haar leven geweest, wie is prinses Selene, en wie is Winter, waarom is het heersen over de aarde zo belangrijk voor Levana?
blz. 144 - Ze huilde om het meisje dat nooit ergens bij had gehoord. Een meisje dat zo hard haar best had gedaan, harder dan wie ook, zonder dat het enige vruchten had afgeworpen. Denk dat dit stuk al veel zegt over Levana.
Moet je dit boek lezen om mee te zijn in "the Lunar Chronicles", persoonlijk vind ik van wel, je krijgt een beter zicht op heel het verhaal en vragen worden beantwoordt, personages krijgen een plaats.
Voor mij was dit weer een pageturner, even wegdromen op Luna. Cover is ook weer een plaatje!!!!!!

Meer recensies van Wendy