Wendy van Lierop 26 december 2013
CodeNaam Verity is een Youngadult historische thriller over vriendschap, moet en vechtlust. We gaan terug naar het Schotland van de tweede wereld oorlog. Vrouwen mogen nog niet doen wat mannen doen. Maddie is pilote en eigenlijk meer een taxichauffeur in de lucht. Haar vriendin Julie is spionne.

Het eerste deel is echt een drama. Er is niet doorheen te komen en vaak gedacht. Stop toch met dit boek. Door tips en adviezen van mijn mede-Crimezonebuzzzers doorgezet. De beloning komt echt in deel 2. Wat een verschil met deel 1. Deel 1 is traag, onduidelijk en onsamenhangend. Deel 2 leest vlot, is spannend en veel valt op zijn plaats.
Als je van historisch feiten houdt en de tweede wereld oorlog is dit een leuk boek. Voor mij is dit minder goed bevallen.

Ik lees toch liever een spannende vlot geschreven thriller. De feiten zijn is dit boek duidelijk verdraait en dit speelde misschien ook mee in mijn beoordeling. Natuurlijk het is fictie maar iedereen weet hoe het er aan toe ging in die tijd. Vrouwen mochten niet mee vechten in de strijd en vliegen al helemaal niet. Vraag me dus wel af of een jongeren die dit boek leest de geschiedenis niet gaat verdraaien.

Meer recensies van Wendy van Lierop