Van buitengewone kwaliteit

Wendy van Lierop 01 november 2015
De Skinner Methode (DSM) is het tweede deel van de Project Trilogie. In DSM heeft Bronja duidelijk geluisterd naar de kritieken uit deel 1. Ze neemt je mee in een lopende verhaal over Donald Skinner. Hij wordt neergezet als zware crimineel. Zijn methode wordt weer gebruikt. Hoe dit kan is een raadsel want Skinner zit toch duidelijk achter muren. Toch spelen er zaken die Skinner gedaan kan hebben. De verhaallijnen vanuit de verschillende oogpunten worden nu beter verzorgt. Je leest eigenlijk mee met de gedachten van de een. Elke deel vanuit een ander hoofdpersonage.

Door Jamie Hirsch een grote rol te geven krijg je een betere kijk in het leven van Misha. Hij moet zich bloot geven aan zijn celgenoot. Dit wil hij niet en je merkt zijn terughoudendheid.
Bronja is er weer ingeslaagd een top thriller te schrijven. DSM is voor mij duidelijk beter leesbaar dan deel 1. Dit is een compliment waard. Hierdoor kom je beter in het verhaal. Dat je beide boeken niet los kan lezen is jammer voor de lezer. Je zal echt eerst deel 1 gelezen moeten hebben voor je aan deel 2 gaat beginnen. Je kunt er anders geen touw aan vastknopen.
Met DSM is er een buiten categorie in psychologische thriller opgestaan. Het sub gerne lijkt wel voor Bronja te zijn gemaakt. Bedankt voor dit geweldige boek. Ik kijk al uit naar 2017 als het om boeken gaat.

Meer recensies van Wendy van Lierop