Wendy van Lierop 04 november 2012
Een eeuwenoud mysterie wordt ontrafeld.
Juan Cabrillo gaat met zijn team van de Oregon op zoek naar een neergestorte satelliet in de jungle van Argentinië. Tijdens deze tocht ontdekken ze een Blimp die na de twee wereld oorlog is neergestort in de jungle. Juan en zijn team willen de nabestaande laten weten wat er gebeurd is met hun broers en gaan op zoek naar de nabestaande. Dit is het begin van een bizarre tocht door Amerika die eindigt in het Antarctische gebied.
De stille zee was mijn eerste kennismaking met Clive Cussler. Hij is me goed bevallen, maar of ik meer ga lezen weet ik nog niet. De schrijfstijl is prettig, maar de mannelijkheid van het boek is niet echt mijn ding. Ik denk dat er echt veel liefhebbers zijn van dit genre maar ik hoor daar niet bij.
Ik heb genoten van dit boek en heb een goede schrijver ontdekt. De stille zee is een aanrader als je houdt van geheimendiensten en taken die uitgevoerd worden zonder dat je baas dit weet en de spionage is geweldig. Het verhaal loopt mooi tot einde.

Meer recensies van Wendy van Lierop