Wendy van Lierop 12 oktober 2011
De karakters
Wat zijn er veel personages in dit boek en sommige blijven maar een blz of 3. Dat maakt het verwarrend. Cecillia/Rebacca is een bijzondere rol. Ik denk dat er veel een droom hebben om bij een belangrijke organisatie te horen en er ook een rol in te spelen. De rol van Cecilia is goed en roept vragen op. Ik zou niet een één bepaalde personages iets willen wijzigen, maar wel aan de hoeveelheid.

De auteur
Ik kende Hans Pos voor het lezen van dit boek niet. Ik verwachte wel een spannend verhaal. Het verhaal voldeed wel aan mijn verwachtingen. Het was spannend, bleef in mijn hoofd zitten. Ik vroeg me steeds af hoe gaat het nu verder met Cecilia en haar familie. Het boek het een beetje nette schrijfstijl met veel moeilijke woorden. Hierdoor las het soms moeilijk en had ik het gevoel dat ik stukken miste.

De plot
Het verhaal is mooi opgebouwd, je komt verschillende punten tegen waar het verhaal afloopt of een andere wending krijgt. De ontwikkelingen zijn vrij duidelijk. Je weet door de achterflap dat Cecilia naar Amsterdam terug keert. Als dan in A’dam een drama afspeelt, weet je gewoon . Dat Cecilia komt, alleen hoe en wat is dan onduidelijk.

Algemeen
Het is een boeiend verhaal wat mijn volle aandacht heeft gehad, door de moeilijke woorden was het soms zoeken naar het juiste gevoel en moest ik me goed concentreren. Ik ben tevreden over dit boek. Het is spannend, leest redelik vlot. Lekker boek voor een koude winter dag!!

Dit boek
Een boek met deze verhaallijn was voor mij nieuw. Ik denk wel dat er veel meer boeken zijn waarin de onderwereld een rol speelt. Ik heb ze alleen niet eerder gelezen. Of het in de reeks van Hans Pos past weet ik niet. Dit was mijn eerste boek van hem.

Meer recensies van Wendy van Lierop