Wendy van Lierop 31 augustus 2012
Er is een goed schrijvers Duo opgestaan en ze hebben mijn hart gestolen. Na het lezen van getuige en de ontmoeting die daarop volgde kon ik niet achterblijven en vooraan in de serie gaan beginnen.
HYPNOSE vertelt het verhaal van Erik Mark Bark en zijn gezin. Erik heeft 10 jaar geleden beloofd om nooit meer te hypnotiseren. Maar als Joona Linna hem belt, omdat een gezin is uitgemoord en er maar 1 overlevende is en ze opzoek zijn naar de oudste dochter van dit gezin hypnotiseerd Erik nog 1 keer. Dit heeft grote gevolgen die zich opvolgen. Erik is aan medicijnen verslaafd en zijn huwelijk komt op het te staan.
Hypnose leest volt en is duidelijk geschreven. Jammer is het deel over het verleden van Erik, het was denk ik spannender geweest als ze dit verweven hadden tussen de hoofdstukken. Jet plot is geniaal bedacht en je wordt verschillende malen op een dwaalspoor gezet.
Lars Kepler heeft een top personage gemaakt van Joona Lina en het smaakt naar meer. Veel meer. gelukki staat Contract in mijn boekenkast en komt deel 4 er aan en hebben ze in Maart 2012 tijdens de meet&greet aangegeven dat er 8 boeken komen met Joona Linna. We kunnen dus nog even vooruit.

Meer recensies van Wendy van Lierop