Wendy van Lierop 07 november 2011

Taboe is het debuut van Casey Hill en voor mij is het een redelijk geslaagd debuut. Reilly Steel is de hoofdpersonage samen met Chris Delaney werkt ze aan moorden in Dublin. Reilly werkt bij de GFU en Chris is Rechercheur.
Casey weet de personage redelijk tot leven te roepen door vooral het verleden van Reilly mee te laten spelen in het verhaal. Je begint zo echt wat voor haar te voelen en leeft helemaal mee.
De spanning is redelijk maar mocht van mij meer zijn, het is niet een echte pageturner, deze had ik wel verwacht na het lezen van de achterflap.

Reilly heeft het moeilijk met het oplossen van de moorden, omdat ze niet duidelijk aan elkaar gelinkt kunnen worden. Als op ongeveer 2/3 van het verhaal duidelijk wordt dat haar zus de dader is loopt de spanning echt terug. Dit is jammer wat een spannend einde hoort wel bij een thriller.

Al met al een leuk boek voor tussen door maar geen hoorvlieger.
Ik geef wel 3 sterren omdat het verhaal goed geschreven is met veel inhoud.

Meer recensies van Wendy van Lierop