Wendy van Lierop 29 augustus 2011
De karakters
1. Wat vind je in zijn algemeenheid van de personages?
De personages zijn geweldig. De rol van Jane en Maura is bijzonder en ook hun band samen is goed uitgewerkt. De rol van Ballard is vreemd en roept vragen op, waarom is hij zo gefocusd op de ex-vriend van Anne.

2. Zijn de personages voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen?
3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
De personage worden redelijk goed uitgewerkt. Dit geldt vooral voor de vaste rollen van Jane en Maura. Na een paar boeken ken je ze al wat beter. Ik vindt het jammer dat de Familie Lank niet uitgebreider aan bod komt en dat geldt ook voor de familie Ballard. En de rol van Dwanye Purvis blijft te veel achter. De zoektocht naar zijn vrouw was een mooie toevoeging geweest. Nu blijft dat lang onduidelijk.

De auteur
4. Had je een verwachting bij deze auteur? Zo ja, welke?
Ik zal dit boek voor de teweede keer en wist dat het een spannend boek is. Het verhaal was me niet meteen duidelijk, ben dus blij dat ik het bogmaals gelezen heb.
5. Voldoet dit verhaal aan je verwachting? Waarom wel of niet?
Het voldoet helemaal. Tess is de koningin van de Thriller en weet je keer op keer op het verkeerde been te zetten.
6. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort thriller past, zo ja of nee, waarom?
De schrijfstijl past helemaal bij dit soort verhalen. De schrijft volt en boeiend. Je wil niet stoppen en steeds doorlezen.

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk, via verschillende verwikkelingen, naar het einde
7. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
Het geheel loopt echt naar een ontknopping.Tijdens het lezen denk je steeds wie heeft nu wat gedaan. De moord op Anne blijft door het hele boek lopen, als het onderliggende verhaal. Maar als de grote plot zich ontwikkeld, komt er een tweede bij over de moord op Anne. Dit vond ik e

Meer recensies van Wendy van Lierop