Een verhaal vol avontuur, geschreven in een beeldende taal

wendyvd 07 juni 2019
Dit boek werd me aangeraden als mogelijke opvolger van Lampje, dus ik was héél erg benieuwd!
De cover is prachtig, en de titel, Lepelsnijder, spreekt tot de verbeelding. Je ontmoet Frid en Janis, die in een hutje op een berg wonen. Wanneer Frid op een dag niet meer terugkomt, moet de kleine Janis zelf de wereld intrekken.
Hier wordt het een avonturenverhaal, een ontdekkingstocht, waarbij Janis nog heel veel moet leren van de ‘echte’ wereld.

De taal van Marjolijn Hof is heel beeldend, je ziet voor je wat Janis ook ziet., tot in de details. Dit past enorm goed bij dit boek.
Het is een goed verhaal, vlot geschreven, en met een goed uitgewerkt hoofdpersonage, die je soms echt in je armen wil sluiten. En toch kon het me nooit helemáál meeslepen. Vandaar vier sterren.

Meer recensies van wendyvd