bizar

wil veltkamp 20 oktober 2016
Het boek Moeras van Steve Toltz is zijn tweede en is heel anders dan zijn eerste boek. Moeras bestaat uit lange monologen, veel moeilijke woorden, wat de leesbaarheid van het verhaal niet bevorderd als je elk woord wilt opzoeken en is hier en daar grof. Moeras wordt aangeprezen als het grappigste boek van het jaar, helaas niet voor mij. De humor was wel heel erg zwart. Toch bevat het boek ook mooie passages. Het verhaal wordt niet chronologisch geschreven, je moet er wel even inkomen. We volgen 2 mannen die in hun jeugd beiden een tragedie hebben meegemaakt. Liam wil heel graag schrijver worden en Aldo, een type 12 ambachten, 13 ongelukken. Ze trouwen beiden en Liam is zich er van bewust dat er brood op de plank moet komen en wordt agent en blijft pogingen doen om een boek te schrijven. Aldo mislukt in elk project dat hij aanpakt,blijft op de zak teren van zijn vrouw en maakt misbruik van velen om maar weer aan geld te komen. Als Aldo in een rolstoel terecht komt, bedenkt Liam dat hij het levensverhaal van zijn vriend op papier moet zetten. Het is een bizarre vriendschap. Er worden bizarre situaties beschreven.

Meer recensies van wil veltkamp