In juli 2005 worden in en oude caravan twee lichamen gevonden van een jonge vrouw en een kind. De twee personen zijn met messteken om het leven gekomen. Hoofdinspecteur Seje en zijn collega Skarre worden ingeschakeld.
Al gauw komt men tot de conclusie dat het geen roofmoord geweest kan zijn. Het onderzoek loopt.
Het boek neemt ons vervolgens terug in de tijd, naar december 2004. Het leven van zowel Eddie en Mass, als van Bonnie en Simon (de moeder en zoon, die vermoord zijn) worden beschreven. De overeenkomst van beide gezinnen is, dat de vader het gezin heeft verlaten...
Het verhaal gaat verder en beschrijft afwisselend het heden en het verleden. Op een gegeven moment komen de twee verhaallijnen samen en dan volgt een verrassende ontknoping.
De personages is het boek worden door de auteur prachtig beschreven. Ik kon me helemaal inleven in de personages, omdat ze levensecht zijn beschreven. De schrijfstijl van Karin Fossum is prettig, ze heeft een vlotte en mooie manier van schrijven. Heerlijk om te lezen en om steeds verder te willen lezen …
Het plot is verrassend. Op de cover staat vermeld dat het een literaire thriller is. Deze mening deel ik niet. Ik zou het boek willen typeren als een misdaadroman. Wel een spannende overigens met emotionele en moeilijke momenten van de personages.
Kortom: Een verrassend boek, ik geef het boek 4 sterren!

Reacties op: een verrassend boek

Bestel het boek bij Libris vanaf 5,00 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 5,00 Bestel het ebook bij Blz. voor 7,99