Het boek Flora wordt verteld door Helen, die intussen veel ouder is, maar op het moment van het verhaal 11 jaar oud is. Flora (22 jaar) is de nicht van Helen, Haar wordt gevraagd in de zomer van 1945 op haar te passen, kort nadat de oma van Helen is overleden.
Het verhaal speelt zich af in het grote afgelegen huis, genaamd ‘Goeie Ouwe Duizend’, waar zo af en toe mensen op bezoek komen.
Het verhaal heeft, vind ik, een trage start. Er gebeurt in het begin zeer weinig, de alledaagse gebeurtenissen, die niet echt spectaculair zijn, worden beschreven. Heel gedetailleerd, waardoor ik het verhaal saai en langdradig vond worden. Ik vroeg me voortdurend af: wanneer gebeurt er nu iets?
Het boek Flora heeft mij niet echt weten te boeien. Ik had, mede door de cover -hartverscheurend meesterwerk- en de korte inhoud –een verhaal van liefde, spijt en de dingen die we niet ongedaan kunnen maken– meer verdieping in de personages verwacht én meer actie en spanning. Helaas.
Ik geef het boek 2,5 sterren.

Reacties op: Flora

Bestel het boek bij Libris vanaf 34,95 Bestel het ebook bij Libris voor 12,99