Wilma Hartelo 02 augustus 2012
De Fatale Toewijding van verdachte X geschreven door de auteur Keigo Higashino is geen onaardig verhaal over een vrouw Yasuko genaamd met haar dochter Misato die in een opwelling en uit pure woede/frustratie haar ex-man die haar 5 jaar na de scheiding nog steeds niet met rust vermoord.
De buurman een wiskundige genaamd Ishigami krijgt dit door.
En hij werpt zich op als redder in de nood daar hij al sinds het moment dat ze er is komen en hij op het punt stond zich van het leven te beroven, verliefd op haar is. Hij ontdoet zich van het lichaam en alle bewijsmaterialen die eventueel tegen hen gebruikt kunnen worden. Hij verzorgd zelfs de alibi's van moeder en dochter.
Er zou verder geen vuiltje aan de lucht zijn geweest indien zijn oude schoolvriend en natuurkundige Yukawa niet ten tonele zou zijn verschenen.
Het word in principe een geestelijke krachtmeting tussen Ishigami (om zichzelf en met name moeder en dochter te beschermenen) en Yukawa zijn oude schoolvriend.
Indien u op zoek bent naar een boek met een wel aardig verhaal is dit niet onverdienstelijk maar bent u op zoek naar Thriller zoals wij die hier in het westen kennen dan slaat u met dit boek de plank mis.

Meer recensies van Wilma Hartelo